Wyjazd lektorów na Dni Skupienia i Sportu

W dniu 16 lutego grupa lektorów udała się na Dni Skupienia i Sportu w Wyższym Seminarium Duchownym Braci Mniejszych w Krakowie-Bronowicach. Jak dobrze wiemy w zdrowym ciele zdrowy duch. Dlatego w piątek po kolacji udaliśmy się na Mszę Świętą, której przewodniczył o. Klemens Świerz OFM, opiekun LSO w Krakowie-Bronowicach, następnie na adorację Najświętszego Sakramentu w kaplicy seminaryjnej wraz z klerykami. Późnym wieczorem mieliśmy okazję poznać kleryków na rekreacji i dowiedzieć się co nieco o życiu w seminarium zakonnym.

Sobotę rozpoczęliśmy Eucharystią. Po śniadaniu chwila odpoczynku. Już dało się odczuć emocje przed meczami. Rywalizacja była zdrowa, fair play. W pierwszej połowie przewagę nad nami miała zgrana, chociaż zróżnicowana pod względem wieku drużyna LSO Parafii Stygmatów św. Franciszka w Krakowie-Bronowicach. Już pogodziliśmy się z zajęciem II miejsca. Jednakże w drugiej połowie szczęście zaczęło sprzyjać naszej drużynie. Po przerwie nastąpiło uroczyste wręczenie dyplomów i pucharów. I miejsce zajęła naszą drużyna z Parafii pw. Św. Antoniego w Przemyślu.

Po obiedzie pojechaliśmy do Centrum Jana Pawła II w Krakowie Łagiewnikach. Naszym przewodnikiem był. O. Mariusz Żychowicz – organizator naszego spotkania. Wytłumaczył nam w przystępny sposób symbolikę poszczególnych elementów świątyni, zwłaszcza dolnej części, budowanej na wzór katakumb rzymskich. Następnie przeszliśmy do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach. Towarzyszył nam także o. Klemens.

W niedzielę, po jutrzni z godziną czytań i śniadaniu z klerykami, razem z LSO tutejszej parafii spotykamy się na Eucharystii o godz. 10:30 w kościele. Lektorzy z Przemyśla przygotowali czytania, psalm i modlitwę powszechną, a ministranci z Bronowic, liturgię eucharystyczną. Po Mszy o. Mariusz pokazał nam bibliotekę seminarium, sale wykładowe oraz aulę a także muzeum misyjne. Po obiedzie i pożegnaniach wyruszyliśmy w drogę do Przemyśla.

Szukaj na stronie

Najnowsze wydarzenia

Ogłoszenia duszpasterskie

Frateco - Esperanta bulteno por la spirita formado

Ważne informacje

Prace konserwatorskie zrealizowane w 2022 roku - zobacz wpis
Msza święta przed ołtarzem świętego Antoniego w każdy wtorek o godz. 800
ODESZLI DO PANA w 2024: Elżbieta Gnejek Leokadia Nycz Elżbieta Grzejek Anna Renner Aleksandra Królikowska Elżbieta Sierańska Marek Fedorowicz Janusz Majewski Roman Gawlik Elżbieta Kowalczyk Tomasz Daniszewski Andrzej Cap Ryszard Góral     Wieczne odpoczywanie racz Im dać Panie!
Nowenna do Matki Bożej Nieustającej Pomocy w środy po Mszy świętej o godz. 1800
Spowiedź Święta w naszym kościele
  • dni powszednie: podczas każdej Mszy świętej
  • niedziele i święta: 15 minut przed każdą Mszą świętą

• ukraiński - o. Tadeusz
  • esperanto - o. Stanisław